Angelbreath

Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Jill - 15 februari 2011 11:26

  Dag 17 – Mitt favoritminne


Nu måste jag allt sätta pannan i djupa veck och tänka i en eller flera timmar.
Nä så illa ska de väll inte vara men tänka en stund måste jag allt.......


Nu är de dax å tänka...tänk...tänk...tänk....
som dom säger de dehär barnprogrammet. Haha

    


Ett fint minne som jag har som jag tänker berätta om är om min student.


Det var den 7 juni 2002.

BF3h student 2002 de va nått aldeless extra de. Jag och mamma hade förberett i flera dagar innan. All mat och allt som skulle bjudas på och såklart kortege bilen. Min kusin Tobbes pickup. Den skulle kläs med björklövs kvistar och någonting å sitta på skulle vi oxå ha.

Saken hör väll oxå till att en vecka innan studenten så kom jag hem igen. För vi hade varit utomlands på Kreta en vecka för mamma fyllde 50. När vi kom hem skulle vi oxå åka och hämta de nya tillskottet till familen som va en liten cocker spaniel som heter Exit. 9 veckor gammal liten plutt.

 

Jag skulle ta studenten på fredagen.

På torsdagen, alltså dagen innan så gick jag till salong kalufsen för att få mitt hår fixat.  Efter de begav vi oss till stället där jag och syrran skulle fota oss.

 

Sen skulle jag då sova med denna jätte frilla.

Då hade då dagen kommit jag skulle ta studenten.

De va ju både spännande och skit läskigt på samma gång.

Dagen började med att mamma sjuktsade in mig till våran ena lärare.

Där skulle vi ha champagne frukost med hela klassen.

Efter de skulle vi gå till skolan för att få våra betyg och krama alla hej då och sådär. Minns faktiskt inte sådär jätte mycket av det. Men de jag minns allra starkast är när vi sprang ut och kotegen såklart.


Utspringet: Alla stod innanför portarna och bara väntade på att få springa ut. Sen öpnnade dom dörarna och musiken började spela, då fick man en rysing över hela ryggen. Nu gäller de. Nu är de slutet av skolan och början av nått helt annat. Sen sprang jag vet jag. Möts upp av mamma som håller i Exit, Pappa, syrran och min dåvarande pojkvän och Pernilla. Sen ber jag om ursäkt om jag glömde någon. Men de va ju bara si sådär 9 år sen jag tog studenten så hmm minne, lite bortblåst.

Efter de skulle vi då gå ner till toget för att stå där och föra ett jävla liv på ren svenska.

Sen bar de av till våran kortege bil.
Sen blev de åka runt hela stan i takt med allas olika dunkande musik. Men de är nästan de som är lite charmen med de hela. Jag delade kortegebil med Stina och Sabrina som gick i min klass och Jenna som gick i paralellklassen.


Efter detta ståhej åkte vi hem och fikat började och pressentöppningen.

 

För bortskämd som jag är så hade jag självklart fått hur mycket saker som hellst. Sen sitta där och chilla och käka och bara ta de lugnt i några timmar. På kvällen blev de krogen.

Dä har du mina historia om en av dom bästa dagarna i mitt liv.


 

Ovido - Quiz & Flashcards