Angelbreath

Alla inlägg under maj 2011

Av Jill - 24 maj 2011 14:58

Dehär är faktiskt en av dom sorligaste filmerna jag någonsin har sett.

Så mycket som jag har gråtit på denhär filmen, har jag faktiskt aldrig gråtit på någon annan film.

Av Jill - 24 maj 2011 12:43

 

Av Jill - 21 maj 2011 14:37

Volbeat – Still Counting


Counting all the assholes in the room
Well I´m definitely not alone, well I´m not alone
You´re a lier, you´re a cheater, you´re fool
Well that´s just like me yoohoo and I know you too
Mr. Perfect don´t exist my little friend
And I tell you it again, and I do it again
Counting all the assholes in the room, Well I´m
definitely not alone, well I´m not alone

Look deep into yourself before you blame all others
for betrayal, for betrayal
I promise, so easy to say, and easy you failed,
and you do it again

Well the music seems do cover
And all the liquid do the colours
Well I turn my back and
go for all the better things in order

Well maybe you think your lie is safe
But I read you like a letter, yeah like a letter
Your charm do not evens the pain
it feeds me with rage, and you do it again

Well the music seems do cover
And all the liquid do the colours
Well I turn my back and
go for all the better things in order

Well the music seems do cover
And all the liquid do the colours
Well I turn my back and
go for all the better things in order

And a gangster keeps on telling
That he got a song that matters
So I flip a coin towards him
Thank you very much for listening

Av Jill - 21 maj 2011 00:16

Jag har mått väldigt dåligt som en del vet. Inte alla, men några stycken. Och jag har inte rikti vetat vad det är som har gjot mig så låg. De vet jag fortfarande inte. Men jag känner på nått sätt i mitt hjärta att det är en vändning nu.

Jag tar en dag i taget och vågar inte planera för mycket, utan tar lite dagarna som dom kommer. Jag jobbat en hel del och de gör mig väldigt osocia. Men de släpper nog snart när man kommit in i de där med hur det är att jobba skift. Jag gillar mitt jobb i alla fall och jag har t.o.m traskat ner i vikt. Vet jag tycker är helt underbart.

Så nu mina vänner är jag påväg tillbaka.

skamm till den som ger sig halvvägs.


     

Av Jill - 21 maj 2011 00:02


  

Idag gick jag på ledighet. Sista natten gick snabbt och smärtfritt. Känner att jag har börjat fatta jobbet nu. Känns otroligt bra.

Sista natten va halft hysterisk, för alla va väldigt övertrötta och de va mycke "knulla" snack.... haha... Alltid lika kul.


I morse följde jag med syrran hem och sov hos henne.

Jag är nämligen hundvakt just nu till deras bjässe Rolf :) Han är ingen hund han är en ponny....skrattar.... Syrran, Fredde, Tina och Mange har nämligen åkt till de Tyska landet. Så de är jag och Roffe mannen som vaktar huset just nu. Känns så bra, med tanke på att både han och jag är lika mörkrädda hehe...


Wilma busade till de idag "igen" ska man väll egentligen säga. Idag hällde hon tvål i mina skor....morrr..... moster blev lite halft full i skratt och samtidigt lite sur.... haha


 

Av Jill - 19 maj 2011 17:16



För de va där de hela började har jag för mig. Jag fick höra att han tyckte illa om mig. Men som sagt jag vet ju inte varför jag inte har kontaktat dig och frågat hur läget är egentligen. Men nu vet jag att de inte är några onda tankar från er sida och de är absolut inte de från min.


HAN känner inte dig, så han har ingen åsikt. Däremot har vi tagit avstånd från partandet. Det var det livet vi har haft problem med för sex år sen nu, så vi slutade supa. Märkte rätt snart vem ens riktiga vänner var, det var bara ett fåtal som fortsatte höra av sig. Men men.. nu vet du det. Bara att börja från scratch igen. Jag hörde att du jobbar som kock, måste säga att jag är riktigt imponerad! Good for you! Tufft yrke. Hade ingen aning om att du var intresserad av mat! Nej inga onda tankar, som sagt det har gått nästan ett decennium och ja, tiden har gått. Det händer rätt mycket på 6 år.


Precis han känner inte mig, därför tog jag extra åt mig när jag fick höra de jag fick höra. Men de va tydligen lögn. Man ska verkligen inte lyssna på vad andra säger, de har jag allt lärt mig. Att ta avstånd från partande de är sunt tycker jag. Jag jobbade som kock förut, jag har sen en månad tillbaka börjat jobba på ssab :)


Mm det var madde som sa det antar jag.Måste ha varit jättekul att prata om mig bakom min rygg. haha.. Nu har ni båda iaf inblick i mitt liv, så blir det ngt mer snack mellan er två kan jag hoppas på att det ligger lite mer sanning i frågan då ni båda är informerade om hur livet egentligen ligger till. Ni får jättegärna snacka om hur jävlig jag är som person om det stämmer..får ta det som en komplimang att ngn faktiskt tycker att jag är så pass intressant och betydelsefull.Ssab? Hur funkar det tycker du?Trivs du?Hört att det är rätt bra lön för mödan.


Eee nu gör ju du de om Madde. Vad är de för sätt. Inte direkt moget. Nä jag har ingen inblick i ditt liv. Men va fan nu får du väll ge dig. De va du som tog kontakten med mig nu. Sluta smutskasta mig. För de tolererar jag inte!!


 

Av Jill - 18 maj 2011 01:39

 

Metalbandet Amaranthe från Göteborg presenterar nu sin nya video “Hunger” vilken spelades in tillsammans med den hyllade regissören Patric Ullaeus från Revolver Film Company som tidigare arbetat med en rad branschledande namn såsom Dimmu Borgir, Lacuna Coil och In Flames.

“Hunger” kommer från Amaranthes eponyma debutalbum vilket släpps i Europa den 13 april genom finska Spinefarm Records / Universal Music.

Amaranthes sångerska Elize Ryd har blivit utvald att turnera tillsammans med norsk-amerikanska Kamelot på bandets kommande turnéer i Europa och Sydamerika.

http://www.myspace.com/amaranthemetal

Amaranthe:
* Olof Mörck (NIGHTRAGE, DRAGONLAND) - Gitarr, keyboard
* Jake E (ex-DREAM EVIL, DREAMLAND) - Ren sång
* Andy Solveström (WITHIN Y, EVILDOER, CIPHER SYSTEM) - Growlande
* Morten Lowe Sorensen (THE ARCANE ORDER, SUBMISSION) - Trummor
* Johan Andreassen (ex-ENGEL) - Bas
* Elize Ryd - Sång


Ovido - Quiz & Flashcards