Angelbreath

Alla inlägg den 2 december 2010

Av Jill - 2 december 2010 22:22


Det är viktigt att komma ihåg att Indigobarn är individer och kommer i många olika nyanser! Det är också viktigt att man är ärlig mot sig själv när man gör testet och funderar noga på varje egenskap innan man går vidare.


Indigobarn kan ha följande egenskaper:

  1. Stark vilja

  2. Födda 1978 eller senare

  3. Egensinnig

  4. Kreativ, tycker om musik, smyckes tillverkning, poesi och/eller andra konstnärliga uttryckssätt

  5. Dragning till droger eller andra beroenden. ( alkohol, socker, drama, sex, mat, jobb m.m)

  6. En "gammal själ", känner sig äldre än sin fysiska ålder

  7. Har en välutvecklad intuition och klarsynthet och kan till och med vara synsk (har kanske sett änglar eller andar)

  8. Benägenhet att isolera sig antingen genom att agera aggressivt eller att bli inåtvända

  9. Oberoende och stolta trots att de konstant ber dig om pengar

  10. Har en djup önskan att hjälpa världen

  11. Pendlar mellan låg självkänsla och ”grandiositet”

  12. Blir lätt uttråkade

  13. Kan ha fått diagnosen ADHD eller ADD eller fått antydningar om att ha det.

  14. Har sömnsvårigheter, mardrömmar och/eller är rädda för att somna

  15. Har eller har haft depressiva perioder och kanske till och med haft självmordstankar och försök.

  16. Söker äkta, djupa och varaktiga förhållanden till vänner

  17. Får lätt kontakt med djur

Resultat

Om du svarar positivt på 14 eller fler av nedanstående egenskaper är du eller ditt barn troligen en Indigo.

Om du svarar positivt på mellan 11-13 är du eller ditt barn förmodligen en Indigo i utveckling eller en Indigo som blivit nedtryckt av auktoriteter och/eller medicierats med t ex Ritalin.

Om du är är född före 1978 och känner igen dig kan du vara en Indigo som kommit för att lägga grunden för den stora massan som kommer senare.


Av Jill - 2 december 2010 21:57

Sarah Dawn Finer – Angel


Alla har vi hört om människor som är riktiga änglar.


Men det kanske har en mening.

Kanske finns det änglar mitt i bland oss?
Jag tror att det finns människor på jorden som föds med förmågan och uppgiften att skydda och göra gott. Sådana människor som det riktigt lyser värme om. Sådana som inte riktigt hör hemma på jorden.(som även är kallade
indigobarn)

Även såna människor kallas änglar.




Och kanske dom är mer verkliga än guds godhets väsen?


Indigobarn vill söka en djupare mening med livet, och jag vet att jag är en sån person som gör de. Men de va inte förän min "psykolog" berättade de för mig som jag verkligen förstod varför jag under alla dessa år har känns mig utanför och annorlunda. Ofta fått höra "du är konstig Jill". Det va en väldigt lättnad för mig.


Ovido - Quiz & Flashcards